J istě víte, že se ředitel Petr Kolouch účastní do září zahraniční operace spolu s Armádou České republiky. Po dobu jeho nepřítomnosti ho zastupuje Ján Doubrava, náměstek sekce technicko-provozní. Jak reagoval, když se tuto novinku dozvěděl? Proč padla volba právě na něj? A co to znamená pro chod naší organizace? Na všechny tyto otázky najdete odpovědi v následujícím rozhovoru. text a foto: JAN HORKÝ BYLO TO PŘEKVAPENÍ, ALE VŠE ZVLÁDNEME Jaká byla vaše první reakce, když ředitel Petr Kolouch oznámil, že odjíždí na zahraniční misi a vás si vybral jako svého zástupce? Bylo to pro mě překvapení – nečekal jsem to. Musel jsem to chvíli vstřebávat a samozřejmě jsem přemýšlel i o tom, jaký vliv to bude mít na můj soukromý život. Vedení záchranné služby ale teď funguje jako sehraný tým a jsem si jistý, že to zvládneme. Petr je extrémně pracovitý člověk a já chápu, proč se rozhodl zahraniční mise zúčastnit. Chce posouvat věci dopředu a nyní je šance přinést nejen pro záchrannou službu do Česka nové zkušenosti v oblasti urgentní medicíny. Proč ředitele zastupujete právě vy? Upřímně, nejprve mě nenapadlo, že budu ředitele zastupovat já, už z toho důvodu, že nejsem zdravotník. Na druhý pohled je to ale pragmatická volba, která nepřitíží práci žádnému ze zdravotnických náměstků, nepřibyde jim agenda ředitele. Pro provoz a poskytování neodkladné péče pacientům se tím vůbec nic nezmění. Druhým důležitým důvodem je fakt, že máme rozeběhnuté velké investiční projekty, se kterými souvisí řada jednání, jejichž vedením jsem už v současnosti za naši organizaci pověřen. Jsou to například jednání ohledně komplikující se situace projektu našeho administrativního sídla, ale také přípravy vybudování nových výjezdových základen (Klánovice, Suchdol), pokračující rekonstrukce výjezdové základny Míčánka nebo vybudování nové budovy pro leteckou výjezdovou skupinu. Ve všech případech se jedná o probíhající projekty. Projeví se nějak na běžném chodu záchranky, že ředitel je dočasně pryč? Na běžném chodu záchranky se nic nemění. Provoz je pevně nastaven, všichni znají své úkoly a povinnosti. Záchranka běží podle podrobně zpracované a zastupitelstvem schválené koncepce. Jsem přesvědčený, vzhledem k vysoké profesionalitě kolegů v provozu, že není nejmenší důvod k jakýmkoliv obavám. Jak bude vedení organizace po dobu nepřítomnosti ředitele fungovat? Na způsobu organizace a vedení záchranné služby se nic nemění a jedeme ve stejném režimu. Zachováváme tedy současný systém všech porad. Pravidelně se budu také účastnit jednání zastupitelstva hl. m. Prahy a s nadřízeným odborem na magistrátu i jednání s odborovými organizacemi. S Petrem Kolouchem jsme ve spojení pomocí moderních komunikačních technologií. Chod ZZS HMP se do září nezastaví, jaké úkoly má vedení před sebou pro příští měsíce? Jasný a prvořadý úkol je udržet kvalitní a etické poskytování PNP, za které jsme placeni. Budeme pokračovat v investičních akcích dle harmonogramu, stejně jako loni chceme dosáhnout vyrovnaného rozpočtu a budeme pokračovat v úspěšně rozjeté personální práci ve prospěch náborů nových kolegyň a kolegů. V rámci začlenění do IZS proběhnou v první polovině roku všechna cvičení a asistence standardním způsobem. Čtvrtky zůstávají Možnost sejít se ohledně pracovních záležitostí s ředitelem, respektive s jeho zástupcem Jánem Doubravou zůstává zachována i v době nepřítomnosti Petra Koloucha. S Jánem Doubravou si můžete domluvit schůzku prostřednictvím sekretariátu ředitele, konkrétně Renaty Jedličkové. Tu zastihnete na e-mailu: renata.jedlickova@zzshmp.cz nebo na telefonním čísle 222 070 262. Schůzky se konají poslední čtvrtek v měsíci.